Brev:
Genlære at falde i søvn selv
4. september 2006
Alder:
10 mdr.
Genlære at falde i søvn selv
Hej Helen
Efter lidt uro pga ferie, dagplejestart og motorisk udvikling, har vi fået en dårlig vane med at være hos vores datter (på 10 mdr) indtil hun falder i søvn (dog i egen seng). Førhen kunne hun godt selv, men nu kravler hun rundt i sengen, rejser sig og kalder på os og græder når vi går.
Vi vil meget gerne lære hende at sove selv igen og tænker på at følge "Godnat og sov godt", hvor vi går ind til hende med jævne mellemrum. Men er det synd at gøre det lige nu hvor hun kun har været i dagplejen i 1 uge? Vil hun mon føle sig svigtet fordi hun ikke har set os ret meget i løbet af dagen i forhold til før? Eller er det tværtimod bedst for hende at få nogle klare linier at følge?
Venlig hilsen
Tina