Brev:
Modermælkserstatning - mængder?
21. november 2003
Alder:
1 mdr.
Modermælkserstatning - mængder?
Vi har en dejlig, glad dreng på 6 uger, som jeg desværre har måttet opgive at amme. Han får derfor modermælkserstatning.
"Problemet" er, at han er ret sulten; han vejer nu ca. 4.500 gram og spiser rask væk mellem 170 og 180 ml. 5 gange i døgnet, hvilket jo klart overstiger den 6. del af kropsvægten, som er tommelfingerreglen. Jeg vil gerne vide, om det er okay, at han får denne mængde, og må han få mere modermælkserstatning, eller skal jeg supplere med noget andet - evt. the, hvis han er mere sulten/tørstig?
Med venlig hilsen
Trine