Brev:
Skemad og natteamning
4. september 2006
Alder:
7 mdr.
Skemad og natteamning
Hej Helen
Mit spørgsmål handler om vores dejlige datter Laura som bliver 7 måneder d. 10. september.
Vi begyndte at give hende skemad, da hun var lidt mere end 4 måneder og stille og roligt blev det sådan at hun sov fra ca 20 til mellem 5 og 7, hvor jeg ammede. Og så sov hun videre til 8, 9 tiden. Og det var jo en dejlig indretning :-) MEN nu er hun begyndt at spise mindre om dagen og to til tre gange i løbet af natten..
Jeg mener at have læst at hun ikke behøver at få mad om natten, når hun er mere end seks måneder, men hvordan er det lige vi får vendt det om? Og er det rigtigt? Hun lyder jo unægteligt, som om hun er meget sulten, når vi prøver bare at give hende sutten om natten. Så græder hun eller vågner 15 - 30 min senere og sådan fortsætter det. Er det en "kamp" der skal tages? Tidligere kom det af sig selv, at hun ikke spiste om natten.
Om dagen får hun grød to gange (formiddag og tidlig eftermiddag) og kartoffel/grøntsagsmos med kød til aften. Vi har tænkt på at skifte den ene gang grød ud med rugbrød med pålæg, men det skal hun jo også lige lære. Indimellem ammer jeg, for at være sikker på hun får væske nok. Hun drikker lidt vand af kop, når hun spiser. Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvor lidt jeg kan amme, før der holder op med at være mælk?
Er det en god ide at lave så meget stuktur i løbet af dagen, at jeg fx siger hun spiser kl 10, kl 14 og kl 18? Eller er det bedre at se og lytte efter, hvornår hun er sulten?
Nå men det var det, jeg gerne ville høre din mening om. Håber spørgsmålene er til at finde og at det ikke blev alt for kludret :-)
Med venlig hilsen
Signe