Brev:
Godnatflaske og bide-problemer
4. september 2006
Alder:
13 mdr.
Godnatflaske og bide-problemer
Vi har to spørgsmål om vores søn Nicolai, der nu er 13 mdr. og trives fint!
For det første får han stadig en godnatflaske ved sengetid (der bliver naturligvis børstet tænder bagefter!) og den er han glad for - han drikker mellem 100 ml og 180 ml alt efter hvor meget aftensmad han har spist.
Vi giver NAN1 og så var det jeg kom til at tænke på om det er ok at fortsætte med (eller om der skal letmælk eller anden form for MME i flasken!?)
Vi vil som udgangspunkt fortsætte med flasken til Nicolai vælger den fra - afhængig af hvor lang tid det varer - men da han spiser godt og varieret og putteritualet fungerer godt vil vi ikke lave om på det lige nu, hvor vi familiemæssigt er inde i en barsk periode. Han drikker letmælk i løbet af dagen og spiser også andre mælkeprodukter.
For det andet er Nicolai begyndt at bide sin far - typisk i benet (uden på bukserne) og vi undrer os over hvorfor han gør det. Han bider stort set ikke mig eller andre ... det er hans far der tager sig mest af ham da vi ikke har nogen vuggestueplads til Nicolai og jeg er sygemeldt pga. graviditet og ikke har megen energi.
Hvorfor mon han er begyndt at bide? Vi reagerer ved at sige at han ikke må bide og flytte ham væk fra fars ben - er det mon bare noget han er ved at afprøve? Vi vil jo rigtig gerne have at det ikke fortsætter - og slet ikke overfor andre mennesker!
Vi ser frem til at høre fra dig!
Trine & Co.