Brev:
Mælk 5 ½ mdr.
4. september 2006
Alder:
5 mdr.
Mælk 5 ½ mdr.
Kære Helen
Dit råd om at optrappe skemaden har haft en meget fin effekt på min 5½ mdr. hidtil småt- og hyppigt spisende pige. Da vi for ca. 2 uger siden fik indført grøntsagsmos om aftenen røg der stort set øjeblikkeligt tre aften/natteamninger, så der kun er en tilbage. Samtidig har hun fået lidt mere huld. Dejligt.
Hun er glad for grød og mos og spiser pæne portioner - vel ca. 1 dl, nogen gange lidt mere. Jeg er derfor så småt ved at indføre mos til frokost (også fordi jeg skal tilbage på arbejde om to uger). Planen ser nogenlunde sådan ud:
7.00 Ammes
8.30 Grød m. frugt
12.00 Grøntsagsmos
15.00 Ammes (flaske når jeg begynder at arbejde, vi har øvet...)
18.00 Grøntsagsmos, frugt
20.00 Ammes
3.00 Ammes
Hun får vand af kop ved måltiderne - er positiv over for det, men drikker jo kun små mængder. Amning gider hun ikke.
Jeg er lidt bekymret for, om hun nu får mælk (og væske) nok - specielt når nattemåltidet forhåbentligt snart forsvinder. Har du et forslag?
Tusind tak!