Svar: Mælk 5 ½ mdr.
4. september 2006
Alder:
5 mdr.
Hej med dig
Dejligt at høre at det nu går meget bedre:o)
Jeres plan for dagen ser rigtig fin ud og umiddelbart får hun fint med ammemælk. Du kunne overveje om du skulle prøve at give hende en flaske eller bryst sen aften f.eks. kl. 23, så slipper du måske for amningen kl 03. Hvis hun er i stand til at sove fra 20-03, så kunne det jo være rigtig dejligt om hun kunne sove fra 24-06 især når du skal begynde at arbejde.
Du kan øge hendes mælkemængde ved at tilbyde lidt mme af kop og lade det indgå i madlavningen, f.eks. komme lidt mme på grøden. Men umiddelbart tror jeg ikke du skal bekymre dig. Tilbuddet om bryst 4 gange og måske flaske, når du begynder at arbejde lyder fint nok. Du må vurdere efter hvor meget du fornemme hun tager og så må du se på hendes bleer. Hvis hun tisser og hvis hun i øvrigt trives, så må du gå ud fra at hun får, hvad hun har behov for. Du må tro på at hvis hun tilbydes så vil hun have en naturlig evne til at regulere sit behov.
Håber ovenstående hjælper jer lidt videre. Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske