Brev:
Hovedpude, middagslur og kerner
4. september 2006
Alder:
15 mdr.
Hovedpude, middagslur og kerner
Hej Helen
Det er længe siden jeg har skrevet, så nu er der lige en hel masse spørgsmål, som jeg håber du kan svare på...
Emil er nu 15 mdr, er han stor nok til at sove med en lille junior hovedpude? Som det er nu ligger han sig selv op på dynen og sover. Og det bliver han altså kold af. Og jeg tænker at det da også må være bedre for ryg/nakke at sove med en lille hovedpude i stedet for ovenpå dynen?
Vi er nu nået dertil, hvor to lure er for meget og en er for lidt. Vi forsøger os da stadig med to lure i løbet af dagen. Det gør vi nok mest fordi jeg starter arbejde om 1½ uge og der skal han så meget tidligere op om morgen, og der tror jeg altså ikke at han kan klare den med kun en lur.
Men det kan godt være rigtig svært at få ham til at sove i barnevognen. Han bliver ved med at sætte sig op, selv om jeg er ved barnevognen hele tiden lægger ham ned og siger bestemt "nej", så kan jeg jeg nemt så derude en lille times tid, fordi han jo kan holde sig vågen rigtig længe ved hele tiden at rejse sig op. Har du et godt råd til det, for vi ville også meget gerne hvis vi på et eller andet tidspunkt kunne stoppe med at vippe ham i søvn. (Han bliver ikke vippet i søvn i vuggestuen).
Han er meget dygtig til at falde i søvn alene i sin seng om aftenen, så han kan det godt.
Hvor er det normalt at de begynder at sige rigtige ord?
Og så lige et sidste spørgsmål. Hvornår må jeg give ham rugbrød med kerner i? Jeg synes at jeg har hørt at det først er når de er fyldt 3 år at de kan fordøje det.
Med venlig hilsen
Emils moar:-)