Brev:
Rugbrødshapsere og knap 7 mdr
4. september 2006
Alder:
7 mdr.
Rugbrødshapsere og knap 7 mdr
Hej Helen
Jeg har med gru læst, at du skriver til nogle af de andre, at et barn på under 7 mdr ikke er klar til at få rugbrødshapsere endnu...
Jeg har i den sidste uges tid givet min søn (bliver 7 mdr den 11.sept) små rugbrødshapsere med bl.a. flødeost, avokadomos, makrel i tomat (findelt). Jeg skærer rugbrødet ud i meget små bidder, ca. 2x2 mm, og han er bare så glad for at spise det og er også rigtig god til at tygge det. Han har endnu ikke fået tænder, så han gumler på det og får det langsomt opblødt i spyttet. Han har endnu ikke fået noget galt i halsen.
Ellers får han grød (lavet på gryn eller flager, så den er lidt grov), kartoffel-grønsagsmos med kød (hvor jeg kun moser med en gaffel) og kogte grønsager i meget små stykker (sammen med mosen om aftenen). Men nogle gange gider han bare ikke skemad, og vil alligevel rigtig gerne have rugbrød, så det virker som om han er lidt træt af skemad. Indimellem har han også fået sovs fra vores mad på mosen, og så bliver det pludselig meget mere spændende.
Når han nu er så god til at spise rugbrød, kan det så være rigtigt at jeg skal vente 1 måned med at servere det igen? Eller kan der i virkeligheden ikke være forskel på hvor "gode" børn er til at tygge maden?
Håber du kan hjælpe med noget afklaring :o) Jeg vil jo helst ikke give min søn noget mad, han ikke må få!
Med venlig hilsen
Poula