Brev:
Søvnproblemer 4,5 mdr.
5. september 2006
Alder:
4 mdr.
Søvnproblemer 4,5 mdr.
Hej
Jeg har en lille pige på 4,5 snart 5 mdr. Hun udvikler sig fint og vokser godt, men siden hun blev født har vi haft mange problemet med hendes søvn.
I starten sov hun fint om natten og vågnede kun 1-2 gange. Vi havde dog mange problemer om aftenen med overtræthed. Nu har vi indført nogle rutiner omkring søvnen - om dagen sover hun en formiddagslur, når hun har været vågen i 1,5 time, en eftermiddagslur og en aftenlur - hun sover ca. 4 timer om dagen. Jeg ligger hende når hun virker træt og gnider sig i øjnene. Om aftenen putter vi hende kl. 20.
Tidligere faldt hun altid i søvn ved mit bryst, men nu har jeg vænnet hende til at falde i søvn alene om dagen (ved at sætte mig og kigge på hende ved hendes seng og synge for hende - hvis jeg går bliver hun helt hysterisk). Det har på det sidste også virket om aftenen.
Vores store problem er og har været den sidste 1,5 mdr, at hun vågner meget hurtigt efter at være blevet lagt og det fortsætter med at hun vågner ca. 6 gange hele natten og beder om mit bryst. I starten troede jeg, at det var fordi hun var sulten og gav hende mad, og er startet med at give hende lidt vælling eller grød om aftenen, men det har desværre ikke hjulpet.
Nu tror jeg i højere grad at hun bruger mit bryst som sut, hun bliver meget ked af det hvis hun ikke kan få det selvom hun egentlig ikke burde være sulten. Jeg orker snart ikke mere kun at få 1,5 time i træk om natten - føler ikke helt at jeg kan hænge sammen og ville høre om du har et godt råd.
Med venlig hilsen
Signe