Svar: Øver sig stemmetræning?
6. september 2006
Alder:
6 mdr.
Kære Mor
Ja det lyder ganske rigtigt som om din datter udfører stemmetræning. Nogle gange kan børn hvine så højt at de selv bliver helt forskrækket over det.
Prøv at pludre med, blæs luft igennem dine læber "brrrr" osv., prøv med nogle dybe svælg lyde og hvad du ellers kan finde på. Både for at få hende til at øve andre lyde, men også fordi de høje lyde jo godt kan blive lidt anstrengende i længden:o) Men det er naturligt og det er en fase.
Fortsat held og lykke med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske