Brev:
Må jeg tilsætte en stang vanille når jeg koger frugtmos?
6. september 2006
Alder:
5 mdr.
Må jeg tilsætte en stang vanille når jeg koger frugtmos?
Hej Helen
Først vil jeg lige sige tak for dit råd om at vi skulle droppe flasken i dagtiden. Nu er han så småt ved at acceptere den igen og tager i ny og næ op til 100ml. Det tæller jo alt sammen.
Mit spørgsmål er nok lidt dumt, men jeg synes vores lille mand er begyndt at blive lige lovligt pylret... Mon han keder sig? Prøver at liste problemerne lidt op...
1. Han er begyndt at sove 40min. ml. ca. 8-9 og så 40min. ml. 11-12. Nogle gange så sover han ikke mere før vi putter ham kl. 19.00 til natten (Sover fint igennem efter jeg er begyndt at give flaske inden vi går i seng - som jeg har læst herinde - tak for det).
Har prøvet at gå med barnevognen igen når han vågner for at få ham til at sove igen, men det hjælper ikke. Det kan da ikke passe at han ikke har brug for mere søvn - vel?
2. Det virker som om han ikke rigtig gider grød og mos mere. Han spiser godt nok, men det er en kamp med legetøj og afledning... I går da jeg lavede hans mos kom jeg lidt basilikum i kogevandet. Pludselig var grøntsagsmosen interessant igen... Kan det tænkes han bare var blevet træt af den lidt kedelige smag?
3. Kan man lave mos af tomater - må de få det før 6 mdr.?
4. Jeg har frosset noget af kogevandet fra når jeg laver grøntsagsmos og har så tænkt at lave majsgrød på det. Så får det en ny smag - er det ok?
5. Må jeg evt. tilsætte en stang vanille når jeg koger frugtmos?
6. Når jeg leger med ham, er det som om han ikke gider legetøjet eller mig for den sags skyld. Hvordan underholder man et barn på 5½ mdr., der endnu ikke kan sidde endnu...
Håber du kan hitte rede i mine tanker - det er så svært at få ned...
På forhånd tak
Eline