Svar: Allergi og løse tænder
22. november 2003
Alder:
9 mdr.
Hej Annette
Med hensyn til kanel, så er det sandsynligvis det man kalder for kontaktallergi, idet kanel kan indeholde peru-balsam, som er et naturprodukt der bruges i visse fødevarer og i forskellig parfumer, sæber og cremer.
Hvis din dreng reagerer voldsomt allergisk så han får kløende eksem og udslet synes jeg at du skal henvende dig hos egen læge og få lavet en priktest. Men hvis det er forbipasserende og kun lige opstår kort efter at han har spist, så ville jeg se tiden an.
Med hensyn til hans tænder, så er det rigtigt at tænderne i perioder kan virke lidt løse, uden at det har nogen betydning. Hvis du i øvrigt er i tvivl, så sker der jo ikke noget ved at kontakte børnetandpleje, hvor du bor og spørge hvordan du skal forholde dig.
Held og lykke fremover.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske