Brev:
Kost 10 mdr
7. september 2006
Alder:
10 mdr.
Kost 10 mdr
Hej Helen
Vi har igen brug for et af dine gode råd.
Rasmus er nu 10 mdr., og er kommet 100% på vores mad. Han har kun aftenflasken med MME tilbage.
Han har i en længere periode spist fint til måltiderne + der har dog indimellem været kampe omkring frokosten med rugbrødshapserne, men efter at vi er begyndt at variere det, så han ikke får rugbrød hver dag, går det noget bedre.
Han har siden han begyndte at spise vores mad, spist aftensmaden uden problemer, og ofte store portioner. Men den sidste uge er han begyndt at nægte at spise noget overhovedet om aftenen. Han protesterer allerede inden han har smagt maden.
Jeg har forsøgt at lave hans livretter, og med lodder og trisser fået han til at smage maden, så han kunne finde ud af, at han rent faktisk godt kunne lide maden. Vi har også prøvet at lade ham hjælpe med at spise selv, for at se om det hjalp. Men nej. Han spiser så til gengæld hele aftenflasken 250 ml. Jeg har ikke så meget lyst til at lave flere forskellige retter til aftensmad for at få ham til at spise et eller andet, eller øge mængden af sutteflasken. Hvad gør vi?
Den manglende aftensmad betyder også, at han er begyndt at vågne op til 1 1-2 time før om morgenen. Vi har dog valgt at fastholde de samme spisetider som altid.
Samtidig kæmper jeg med at få ham til at drikke nok. Hans bleer er ikke ret tunge i løbet af dagen. Han drikker fint af en kop, men virker ikke tørsting. Jeg tilbyder han mindst hver 15. min.
Rasmus er endnu ikke begyndt at kravle eller flytte sig rundt, hvilket han virker meget frusteret over. Han prøver, men kan ikke helt finde ud af det. Han er begyndt at rejse sig op ved ting, og står også op ved ting. Dog noget usikkert endnu. Jeg har tænkt på om disse frustrationer over ikke at kunne flytte sig, kan have en sammenhæng med spiseproblemerne?
Vores hverdag er ikke ændret i øvrigt. Han starter i vuggestue om 14 dage.
Glæder mig til at høre fra dig.
Venlig hilsen
Rasmus´s mor