Brev:
Fast føde - 6 ½ mdr.
7. september 2006
Alder:
6 mdr.
Fast føde - 6 ½ mdr.
Jeg mangler virkelig et råd nu. Min søn er 6½ mdr, og bliver fortsat udelukkende ammet. Jeg kan ikke få grød i ham.
Jeg har prøvet med hjemmelavet grød (majs, hirse, ris) med og uden frugt - med og uden sukker. Samtlige færdiglavede produkter på markedet. Kartoffelmos (da bliver han virkelig gal)
Jeg har prøvet at give ham vælling af sutteflaske. Det kunne han slet ikke finde ud af, han tog slet ikke fat på sutten af flasken. Jeg har prøvet at give ham vælling af en kop og med en ske - men drengen bliver bare gal og virker som om han er ved at kaste op.
Min "store" dreng på 3½ år, vil gerne hjælpe med at give lillebror mad, og det går rimeligt, når det er ham der styrer skeen - men selv de dage hvor det går godt, er det et sted mellem 2-3 tsk fulde vi kan få i ham..
Hvad kan jeg gøre - kan jeg bare lade være at amme ham, så han bliver sulten? Skal jeg forlade huset, mens han får mad?
Det skal lige siges at han kan godt finde ud af at drikke af sutteflaske hvis der er kamillethe deri (den sut til vælling er en vællingsut, så det er ikke fordi det ikke kan løbe ud). Han kan også drikke vand af en kop - så det er ikke fordi han ikke kan, hvis du kan følge mig ;-)
Tina