Brev:
Brug af creme på udslæt
8. september 2006
Alder:
6 mdr.
Brug af creme på udslæt
Kære Helen
Min dejlige dreng på 6½ måned spiser utroligt meget og ofte, hvilket er dejligt, ingen kræsne tendenser der..(endnu :-)), og han drikker også meget af kop, men når han bliver for ivrig..(hvilken er det meste af tiden da han er meget aktiv og glad) ender der meget mælk og mad under hans hage i hudfolderne.
Jeg sørger selvfølgelig for at vaske ham der efter måltidet er ovre (med vat og vand) - men jeg har lagt mærke til at han her den sidste uge er begyndt at få nogle små knopper der... I forgårs var det begyndt at blive lidt rødligt og kunne minde om svagt udslæt, så jeg tænkte, at at jeg lige kunne putte lidt 5% panthenol salve på, for at tage det i opløbet, inden han skulle sove.
Til min gru, kunne jeg næste morgen se mange røde blærer på hver på størrelse med et tændstikshoved, helt ophovne, i hudfolderne på halsen...den stakkel :-( det var virkelig skrækkeligt at se min lille dreng, der normalt altid har haft den fineste "marcipan"hud, have sådan et voldsomt udslæt. Han havde desuden også fået et eller to gnavsår, fra hans barnevognssele :-(
Jeg besluttede mig for at dyppe det hele med afkølet kamillete og smøre en lille smule "INOTYOL" på og her til morgen er det ikke ophovent mere og knap så rødt...men knopperne er der stadig . Så jeg vil fortsætte med at putte lidt inotyol på et par dage endnu indtil det er væk...
Mit spørgsmål er nu: kan det creme skade ham? Normalt bruger man det jo til meget røde numser eller kraftig eksem?? og hvad kan udslættet skyldes ?? (umiddelbart tror jeg at det er en kombination af varme, mælk & mad, og selen der irriterede huden). Det skal lige siges at han ikke han prøvet noget "nyt" mad her i denne uge, og han han den fineste hud i resten af ansigtet og på hele kroppen...
På for håndtak samt
med venlig hilsen
Louise