Brev:
2,5 mdr.'s dreng med svingende appetit
8. september 2006
Alder:
2 mdr.
2,5 mdr.'s dreng med svingende appetit
Hej Helen
Nu skriver jeg til dig igen vedr. min lille søn - hvilken luksus at have sådan en sundhedsplejerske i cyperspace :-)
Det første er vedr. amning. Har før modtaget gode råd fra dig, som har virket fint.
Min søn er som sagt 2,5 mdr - og jeg ammer ham 100%. Han er typen, der spiser effektivt uden pauser, lige når han vågner og så gider han ikke det mere, for det meste indtil han vågner igen efter lur. Han hyggespiser ikke imellem, der skal ske noget andet - han bliver vild hvis jeg prøver at lægge ham til i ny og næ, fordi jeg tror han er sulten - det afviser han blankt!
Kan det være rigtigt at det kan variere med appetitten - syntes nogen dage han er meget småtspisende. Men han trives også de dage - glad og smilende og meget på...Jeg prøver desperat at få ham til at spise noget oftere de dage, men uden held.
Han vejer hvad han skal - ligger lidt over den der vægtkurve.
Så er der jo de dage han spiser meget og ofte. Gør at mælkeproduktionen stiger, men så de næste dage spiser han måske ikke så meget og så sidder jeg der med overfyldte bryster og venter længselsfuldt på han vil spise. Det har medført at jeg op til 2 gange har haft begyndede brystbetændelse, men har nået at få det taget i opløbet.
Jeg kan ikke overskue at malke ud, det er for stort projekt med baby og stor dreng at se til. Men det kan være jeg bliver nødt til det?
Et andet lille spørgsmål - hvis man drikker kaffe - går det direkte i mælken og hvor lang tid efter kan det ca. spores? Og er det samme gældende for te?
Har svært ved at holde mig til den ene kop eller hvad det er om dagen.
Det var vist det for denne gang.
Med venlig hilsen og :-)
Louise