Brev:
Søvn, dreng 4 mdr.
9. september 2006
Alder:
4 mdr.
Søvn, dreng 4 mdr.
Jeg har virkelig brug for et godt råd nu, for jeg forstår simpelthen ikke hvad der sker...
Min søn Tobias er lige blevet 4 mdr. han er 68 lang og vejer 6900 g. Han vokser fint og trives. Men jeg har store problemer omkring hans søvn. Jeg har indtil nu ammet siden fødslen. Han er vant til flaske for det får han hver 3. uge når jeg arbejder, men det er altid min mælk (Jeg har en malkemaskine fra Falck). Og vi har den overbevisning, at det skal være så rent så muligt for ham.
I et langt stykke tid sov han fint om natten, sådan fra ca. kl. 21 og så til mellem 6 og 8 med for det meste en enkelt amning om natten. 2 natamninger kunne forekomme, men ikke så tit. Men nu de sidste 3 uger bestiller jeg ikke andet end at amme om aftenen og om natten. Han sover dårligt nok 2 timer ad gangen. Sengetiden er blevet senere.
Jeg troede først at det var appetitspring, men min sundhedsplejerske mente, at det altså ikke skulle vare mere end 3-5 dage. Min sundhedsplejerske mente derfor, at det var tid til vælling. Jeg forsøgte i forgårs aftes, som hun havde foreslået, men det gik slet ikke. Så havde jeg læst at du foreslog at man skulle starte et tidspunkt, hvor han var udhvilet og veloplagt og jeg forsøgte igår morges 2 timer efter hans morgenamning. Jeg havde lavet 75 ml majsvælling med min mælk og det var et hit. Herefter fik han bryst til han var mæt. Igen til aften fik han. Her havde jeg lavet 125 ml, som også gled hurtigt ned og herefter fik han bryst (fra ca. 18-18.30) Han var meget roligere end han plejer at være om aftenen, og fik en lille godnattår omkring 19.30. Herefter så det således ud:
Vågnede ca. 21.15 og blev ammet igen og sådan fortsatte det med små 2 timer imellem hele natten. Jeg har prøvet at skifte ham, vende ham, give ham sutten. Min mand har også forsøgt, han kan godt få ham til at falde til ro for en kortere bemærkning, men så går der måske et kvarter før han græder igen. Han falder i søvn uden problemer til brystet hver gang.
Hvad har du af foreslag? Jeg skal arbejde i næste uge og har efterhånden brug for lidt mere nattesøvn sådan som det har kørt det sidste stykke tid....Hvorfor har han pludselig taget en drejning?
Venlig Hilsen
Malou