Brev:
Juniorseng - 2 år, 3 mdr.
9. september 2006
Alder:
2 år, 3 mdr.
Juniorseng - 2 år, 3 mdr.
Kære Helen
Endnu engang tak for dit tidligere svar - du er os til stor hjælp!
For en gangs skyld har vi et "ikke-bål-og-brand" spørgsmål ;-()
Vores piger er nu hhv 2 år og 3,5 måned. Den lille sover i en vugge, som hun jo vokser/ruller ud af om få måneder. Den store sover i en tremmeseng, som hun ikke selv kan komme ud af...og det lader heller ikke til, hun har behov for dette...hun kalder på os af og til om natten, hvis hun er tørstig eller har drømt, og så går vi ind til hende. Nogle gange rækker hun armene op og siger "op", men lægger sig altid ned af sig selv igen uden brok.
Planen var, at den store skulle have en juniorseng og den lille så overtage tremmesengen, når hun begynder at kunne vende og dreje sig...hvilket det tyder på er snart. Men det er også planen, at de to piger skal have et værelse sammen, så snart den lille sover mere sammenhængende om natten...jeg tænker i 7-8 måneders alderen, altså når den store er knap 2,5 år.
Men vil den lille ikke være lidt udsat i sin tremmeseng om natten, hvis storesøster blot kan stå ud af sin egen seng og putte fingre i øjnene, kaste legesager i hovedet og putte dynen over hovedet på den lille? Ting som hun jo ikke gør af ond mening men blot fordi ;-()...er det bedre at køre med to tremmeseng til den store er lidt ældre... hvor gammel skal hun mon være for at kunne forstå, at hun kan skade den lille?.... hvor længe er det ok at "bure" den store inde i sengen?
På forhånd endnu engang tak for hjælpen.
Hilsen Pia