Svar: Juniorseng - 2 år, 3 mdr.
9. september 2006
Alder:
2 år, 3 mdr.
Hej Pia
Sikke en masse tanker og rigtigt gode overvejelser:o)
Umiddelbart så tænker jeg at det vil være passende at udskifte tremmesengen til en juniorseng i løbet af de næste måneder. Måske kunne juniorsengen være en passende julegave til storesøster - uden at blande mig i øvrigt:o)
Jeg kan godt se at det kan være problematisk, hvis storesøster generer lillesøster. At lægge dynen over hende vil vel ikke være praktisk muligt og ej heller at stikke fingre i hendes øjne, da lillesøster jo vil være skærmet af tremmesengen, men den store kan naturligvis godt smide legetøj ned til hende. Ikke i nogen ond mening, men måske fordi hun synes det ville være rart. Men tror du det vil være et problem?
Jeg synes ikke I kan "bure" den store inde i en tremmeseng, hvis hun følger sig låst fast der, vil hun hurtigt forsøge at klatre over og så vil hun kunne falde og slå sig og komme til skade. Det kan derfor også være et problem og det er faktisk at sikkerhedsmæssige årsager at man ofte anbefaler de større børn at komme over i en seng, hvor de let kan kravle ind og ud.
Hvis jeg var jer, så ville jeg lade tremmesengen gå i arv til lillesøster og så købe en juniorseng til storesøster. Giver det så problemer, så må de tages på det tidspunkt:o) Jeg tænker at de to vil have rigtig meget glæde af hinanden og af at kunne sove sammen på den måde.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske