Brev:
Nu stopper amningen altså - men hvordan?
10. september 2006
Alder:
10 mdr.
Nu stopper amningen altså - men hvordan?
Hej igen Helen
Tak for dit rigtig gode svar sidst, det har været en god støtte. Men selvom jeg har læst det højt for min datter, så synes hun ikke at være helt indforstået ;o)
I stedet for at nedtrappe natamningen er det gået den modsatte vej. De sidste 3 uger har ingen af os sovet mere end 3 timer ad gangen og oftest mindre.
Hun er ligeså stille startet i vuggestue og det fungerer overraskende godt. Hun er super glad for at være der. Samtidig er hun begyndt at øve sig kraftigt på at kravle, så der sker rigtig meget i hendes 10 måneder lange liv.
Jeg har nu besluttet at tage med på et 2 dages kursus den 27-28 sep. dvs. en overnatning ude (den første adskillelse). Hendes far er selvfølgelig hjemme hos hende. Hun bliver pt. ammet morgen, aften og nat, nat, nat og nat...
Min plan er at stoppe amningen, når jeg er væk - så er det første halvandet døgn da gået. Men hvordan forbereder jeg hende bedst muligt, så både hun og hendes far får en tålelig nat uden mig.
Hun er ved at blive glad for flaske med sødmælk eller koldskål med tykmælk. Jeg har tidligere malket ud, uden hun gad tage det, men skal jeg prøve igen?
På forhånd tak
Stina