Brev:
Udvikling lidt i stå - hvad gør vi?
11. september 2006
Alder:
6 mdr.
Udvikling lidt i stå - hvad gør vi?
Hej Helen,
Vi er lidt frustrerede, det virker som om vores datters udvikling er gået lidt i stå, mens vi har været hjemme i DK på ferie i en måned (bor pt. i USA). Et par uger inden da trillede hun fint og ofte fra ryg til mave og nu gør hun det næsten ikke mere. Hun er næsten 6½ måned.
Det skal siges at tiden i DK var lidt stressende, der var hele tiden aftaler, ikke så meget plads der hvor vi boede og hele tiden nye mennesker hun skulle tage stilling til. Vi havde det begge dårligt med, at skulle tage hende ud af hendes vante hverdag, men det kunne ikke være anderledes, og nu er det som om vi må "bøde for det" eller hvad?
Tilgengæld kunne det virke som om, at hun er mere social bevidst nu og hun er meget opmærksom på, hvad der foregår omkring hende - følger med i alt. Hun elsker at ligge og undersøge sit legetøj, men "rykker" sig ikke rigtig ud af stedet. Er hun for doven? (Hun er en rimelig stor pige på ca. 9 kg, så måske har det noget med det at gøre?) Skal vi ligge legetøjet væk fra hende, så hun bliver tvunget til at bevæge sig lidt mere? Hun er heldigvis glad for at ligge på maven og gør det meget.
Hun "fandt" sine fødder for nogle måneder siden og er stadig meget glad for at lege med dem. Hun er også begyndt at sidde i kortere tid uden støtte. Desuden rullede hun fra mave til ryg tre gange på samme dag da hun var 3½ måned gammel, men har aldrig gjort det siden. Hvad sker der?
Vi triller dagligt med hende på gulvet, men det hjælper ikke så meget.
Håber du kan hjælpe os lidt på vej.
Mange hilsner,
Benedicte