Brev:
Koks i dagplejestart
11. september 2006
Alder:
9 mdr.
Koks i dagplejestart
Hej Helen
Vi har i dag været nede hos Benjamins dagplejemor for første gang. Vi var der i et par timer og han hyggede sig, dog foretrak han stadig mor fremfor for dagplejeren. Jeg er jo sådan i syv sind nu, for problemet ligger i, at hun er nyopstartet og Benjamin er derfor det første barn der. Jeg havde jo håbet på, at han fik en hvor der var andre børn, så han blev lidt afledt fra, at jeg var der og senere hen gik. Men tværtimod han var meget opmærksom, på hvor jeg var..
Han virker ikke bange for hende, de kan godt lege lidt titte bøh lege og han smiler over hele hovedet, men længere er den heller ikke. Jeg prøvede at bede hende om, at give ham sutteflaske, da han skulle have den i dag og det gik ikke så godt. Måske fordi jeg sad der?
Mit spørgsmål går lidt på hvordan skal jeg takle det? Mine tanker var, at jeg var der en lille time i morgen sammen med ham og så kørte jeg en lille halv times tid. Men hvordan skal resten af ugen se ud?
Hun havde et ønske om allerede på torsdag, at tage ham med i legestue og jeg føler måske, at det er lige voldsomt nok for ham. Er det bare mig, der er pylret? Jeg føler måske bare, at han burde være lidt mere tryg ved hende, inden hun begyndte at tage ham med nogle steder.
Det virker som om at hendes forestilling er, at jeg faktisk snart (altså indenfor denne uge) bare skal aflevere ham og så ikke være der sammen med ham. Hun virker meget opsat på, at de skal ud og trille og legestue og sådan. Jeg kan ikke rigtig se objektivt på situationen og gennemskue, hvad der er det mest rigtige for Benjamin. Jeg er bange for, at det bliver alt for meget for ham, især fordi der slet ikke er andre børn.
Er jeg helt kørt ud på et sidespor? Kunne du ikke give dine tanker for hvordan "skemaet" for indkørslen kunne se ud. Jeg har god tid til at køre ham ind, så tiden er ingen hindring.
Knus fra Camilla