Svar: Meget dårlige nætter 10 mdr
12. september 2006
Alder:
10 mdr.
Kære Tina
Det er helt okay:o)
Der vil være perioder, hvor man bare kan synes det hele er for meget og 10 mdr´s alderen kan være en rigtig svær tid.
For det første har jeres lille pige lige været syg og så er hun også begyndt pasning ude og det reagerer hun naturligt på. Selvom hun er glad for at være i dagpleje og tilsyneladende trives med dette, så sker der alligevel rigtig meget nyt, som hun skal forholde sig til.
Alt det hun oplever i løbet af dagen, skal hun bearbejde og det gør hun om natten i drømme. Samtidig sker der også en motorisk udvikling og hun øver sig i at rejse sig og i det hele taget bevæge sig rundt. Det gør hun desværre ikke kun om dagen, men også i søvne om natten og får sig sikkert lagt i nogle stillinger, hvor hun endnu ikke selv mestrer at blive lagt tilbage igen.
Det bedste I kan gøre er at hjælpe hende med at finde roen, når hun vågner om natten. Giv hende evt. lidt vand at drikke og prøv så at putte hende igen, hjælpe hende med at skifte stilling og finde roen, kærtegne hende lidt og betrygge hende i at I er der for hende.
Det er helt naturligt det der sker og det bedste I kan gøre er at bevare roen og bare være der. Det er en fase hun skal igennem og det skal nok blive anderledes igen:o)
Knus herfra:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske