Svar: 8 mdr er begyndt at sige fra til amning
12. september 2006
Alder:
8 mdr.
Kære trætte forældre
Med amning kl. 05, 19 og 22, så tror jeg umiddelbart at jeres lille dreng får mælk nok. Ud over brystet, så får han jo også lidt af kop + lidt på sin grød.
Det lyder umiddelbart som en rigtig fin madplan for dagen og bestemt som om han er rigtig godt med. Jeg synes derfor I skal fortsætte på samme måde lidt endnu og se om ikke tiden arbejder lidt for jer.
Når I nu skal til DK så kan der jo ske en ændring i det hele, han tilbydes igen nyt mad, men får også helt nye og anderledes impulser i løbet af dagen. Det gør ham træt på en anden måde, så måske begynde han at sove anderledes her. Man har da lov at håbe:o)
Spørgsmålet er om ikke jeres drengs opvågninger sen aften handler om den alder han har. At han lige skal vågne op og tjekke at I er der og på den måde broliges til trygt at kunne sove videre. Det virker helt rigtigt, det I gør, med at far går til og fra. Jeg synes ikke det gør noget at du ammer ham, når han skal sove, hvis det får ham til at finde roen og så gør at han sover trygt og rart og det er også okay at du ammer sen aften, hvis han så sover roligt resten af natten. Han er jo stadig bare en lille dreng på 8 mdr:o)
Fortsæt derfor roligt i samme stil. Det skal nok gå - forhåbentlig kan I få lov til at sove lidt, når I når til DK, - hvor der vel er bedsteforældre, som står på spring for at tage over?
Held og lykke med det hele:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske