Brev:
Skemad snart 6 måneder
12. september 2006
Alder:
6 mdr.
Skemad snart 6 måneder
Kære Helen
Så nærmer min datter sig snart et halvt år, og vi er kommet godt igang med 2 x grød pr. dag. Hun spiser ca 1-1,5 dl vil jeg tro, og drikker vand til. Jeg syntes egentlig det går fint. Endnu har vi dog ikke forsøgt os med mos, men det skal vi vist snart!
Jeg har lidt svært ved at finde ud af, hvor meget mælk hun skal drikke ved siden af de 2 skemåltider. I starten tilbød jeg flaske bagefter, men hun virker bestemt mæt og vil ikke have mere. Jeg har været lidt nervøs over at hun ikke fik mælk nok, men er egentlig kommet til den konklusion, at hun ville lade mig vide, hvis hun er mere sulten i løbet af dagen. (Hun vejer 7 kilo)
Du kan her se vores dag igår - jeg håber du er enig med mig ? :
03.00: 140 ml mme
08.00: 140 ml mme
12.00: majsgrød + vand
15.30: 110 ml mme
18.15: risgrød + vand
19.30: 130 ml mme
23.00: 100 ml vælling (jeg vækker hende)
Når vi spiser grød er hun nogle gange helt vild og åbner munden efter mere hurtigere end jeg kan følge med. Andre gange er hun mere interesseret i alle mulige andre ting, så jeg egentlige skal "lege" grøden i hende: sjove lyde, kys på kinderne, dut på hagen med skeen osv. Selvom hun ikke åbner munden "af sig selv" spiser hun alligevel hele portionen, så jeg tænker det er okay, at jeg som sagt leger det i hende - der er jo på ingen måde tale om tvang ?
Med hensyn til at udvide menuen - hvad er så din anbefaling at jeg tager fat på nu ?
Som du kan se spiser hun jo egentlig stadig 2 gange om natten. Jeg har selv tænkt, at det vil ændre sig i takt med at hun får mere "fast" føde efterhånden. For idet hun altid spiser ca. 140 ml mælk kl 03 skulle man jo syntes hun virkelig er sulten ...?
På forhånd tak - jeg er utrolig glad for dine råd og bruger dem alle :-)
Med venlig hilsen
Mor