Svar: Pudsig spisevane
12. september 2006
Alder:
15 mdr.
Hej Stine
Han er da godt nok en pudsig lille en:o)
Min umiddelbare tanke var at kartoflerne ikke længere er så nye og friske og derfor måske mere melede i smagen. Der er jo egentlig ikke noget at sige til, hvis Emil elsker de nye sommerkartofler - hvem gør ikke det?
Men så kom jeg videre i dit brev, og så tænker jeg at det måske mere handler om at han, når han ser fjernsyn, er så optaget af det, at han ikke rigtig fokuserer på hvad han spiser. Hvor imod, hvis han sidder ved bordet, så er der jo mere fokus på selve maden.
Det kunne også handle om at han nyder at få lov til at snaske lidt med hænderne, uden at skulle spise med gaffel og uden at mor straks er der for at tørre med en klud? At spise foran fjernsynet er måske mere på hans præmisser?
Tja årsagerne kan være mange og jeg tror desværre ikke jeg har noget rigtigt svar på dette. Jeg tror ikke han er specielt udregnende eller har bagtanker, det er han for lille til. Jeg tror bare han synes det er smadder hyggeligt. Måske har han set at mor og far også nogle gange sidder og spiser et eller andet foran fjernsynet.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske