Brev:
5 mdr. og vågner om natten
13. september 2006
Alder:
5 mdr.
5 mdr. og vågner om natten
Kære Helen
Jeg er så træt - Magter det snart ikke længere!
Jeg har en vidunderlig datter på 5 mdr. er 65 cm. lang og vejer 7,6kg.
Hun har altid sovet godt om natten, det har hun gjort siden hun var ca 1 mdr. gammel. Hun bliver puttet kl.19:00 men er meget svær at få til at sove - Hun græder og brokker sig, afviser "godnat-flasken" op til flere gange, men til sidst sluger hun alligevel alle 200 ml. og falder derefter i søvn og sover til 6:30 om morgenen, men ikke uden at vågne!
Hun er de sidste 3 uger, ja snart 4, begyndt at vågne om natten hvor hun græder, hun har ikke øjnene åbne, men er ked af det, hun vågner som regel mellem 8-10 gange om natten, hvor den ene gang er et måltid (ca. kl.23:30).
Her i nat nåede det så toppen, hun vågnede hver halve time, nogle gange kunne der godt gå 45 min. men 3/4 af gangene gik der kun en halv time... Jeg er så træt, at jeg næsten er helt grædefærdig - Det er virkelig hårdt uden en ordentlig nattesøvn, ja næsten ingen vil jeg nærmere sige.
Når hun vågner græder hun, hun skriger ikke, men græder. Nogle gange kan jeg, med lidt held, give hende sutten og stryge hende over hendes kind, andre gange afviser hun sutten mange gange, før hun tager imod den.
Så er der også de gange, hvor hun græder så meget, at jeg tager hende op og trøster hende, men det er som regel kun 1 enkelt gang.
Jeg har prøvet at tilbyde hende mælk, vand, kamillethe - Intet hjælper!
Hun spiser godt om dagen, vi startede på grød, da hun var 3 mdr.+ 1 uge og får nu grød/grøntsagsmos 2 gange i døgnet og drikker ca.500-700 ml. mælk.
Der er ikke sket nogle store ændringer i dagligdagen, hun sover 3 gange om dagen, dog kun 1 time - 1,1/2, men hun har aldrig været den store "sove-prinsesse" om dagen.
Ved ikke hvad jeg skal gøre, har prøvet så meget og er SÅ træt - Håber du kan hjælpe mig!
Med venlig hilsen
Den trætte mor