Brev:
Amning igen efter sygdom hos baby - krise!
13. september 2006
Alder:
2 mdr.
Amning igen efter sygdom hos baby - krise!
Hej igen Helen
Jeg har virkelig brug for noget vejledning og noget back up i en temmelig svær situation. Har skrevet til dig en del gange før og har været meget tilfreds med dine svar.
Min søn på 2,5 mdr. fik pludselig feber i weekenden, og det endte med en indlæggelse på børneafdelingen. Han har fået noget halsbetændelse, højest sandsynligt fra sin storebror. Fik lagt drop og kom i antibiotika behandling med det samme. Det var lørdag til søndag. Søndag kom vi hjem igen og fortsætter behandlingen herhjemme indtil lørdag, slutter pencillin kuren.
Pencillinen har medført næsten totalt mangel på appetit og vi har måtte fodre ham med flaske og sprøjte med mælk jeg malkede ud, erstatning, sukkervand, kogt vand etc. Har virkelig kæmpet for at få noget i ham - men desværre meget lidt amning!...til min store sorg. Jeg har virkelig forsøgt at holde produktionen gående ved udmalkning med håndpumpe - pumpet som besat!
Nu er hans appetit ved at vende tilbage, men amning er ikke noget han sådan er specielt interesseret i mere. Mælk er der ikke meget af - så når han endelig "bliver overtalt" når han f.eks. lige er vågnet, går der ikke ret lang tid, så er der tømt ud.
Drengen er sulten, så jeg må give ham erstatning, men det får jo bare amningen til at gå endnu mere i hårdknuder. Er meget ulykkelig over det, kan slet ikke overskue det. Ville så gerne amme ham nogle måneder endnu. Han er en fin stor dreng på 6 kg og plejer at være glad ved amningen.
Kan slet ikke overskue situationen, og er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre. Føler nærmest løbet er kørt med amningen. Kræver meget arbejde og kræfter at få op at køre igen. Men min søn kan jo ikke hjælpe så meget til, han er jo stadig svag på grund af sin sygdom. Hvis han ikke havde været syg, ville jeg bare kæmpe med at lægge ham til hele tiden, indtil produktionen steg og have ladet ham brokke sig lidt over det - men det kan jeg jo ikke når han er syg, og når han endelig vil spise, er det jo bare om at få noget i ham.
Overvejer at leje en elektrisk pumpe, for håndpumpe er for hårdt i længen. Men som sagt er det der kan pumpes ud, dalet drastisk de sidste dage. Det er også næsten 5 dage uden amning næsten...
Hvad kan jeg gøre - er løbet kørt.....
Som sagt er jeg ulykkelig over at skulle stoppe nu, og ved ikke hvor meget jeg har overskud til at kæmpe for det.
Glæder mig til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Louise