Brev:
Kløe i huden
18. september 2006
Alder:
2 år, 6 mdr.
Kløe i huden
Hejsa
Jeg har lige et spørgsmål vedr. kløe. Min søn Albert på 3 år har gennem de sidste 2 år haft tendens til at klø sig på kroppen, når han får tøjet af. Jeg har snakket med lægen om det, men da der intet er at se på huden vil lægen ikke gøre noget. Han har faktisk gjort det siden han var spæd. Jeg har aldrig badet ham i olie eller andet som spæd - kun efter han er blevet ældre. Vi har prøvet mange forskellige cremer og lige nu bruger vi marselisborg creme og det virker nogenlunde. Jeg har også skiftet vaskepulver og det ser ud til at det går okay med Albert.
Nu er lillebror Osvald på ca 6 måneder også begyndt at klø sig!! Der er heller ikke noget at se på huden, men den er måske en lille smule tør. Han er heller ikke blevet badet i olie eller andet endnu. Det eneste der er ændret sig er at han er begyndt at få MME, vælling og grød. Min mand har allergi, så man er jo lidt nervøs for at de kan have noget allergi.
Tvillingesøsteren Petrea klør ikke - men hun får stadig kun bryst og grød. Jeg er så begyndt at vaske deres tøj med sammen vaskepulver som Alberts tøj for at se om der er en forskel. Er det en ide at begynde at bade Osvald i lidt olie til den tørre hud? Og kan jeg evt smørre ham med lidt Marselisborg creme?
Og lige et andet spørgsmål. Petrea ville for 3 uger gerne spise både MME og vælling af flaske. Hun var rigtig god til det, og jeg begyndte at give dem begge lidt flaske, da min produktion dalede pga min mand faldt ned fra et tag og brækkede benet. Det gav en del stress og vi besluttede at begynde med MME samt vælling efter de havde været på fuld amning i 5 1/4 måned.
For 2 uger siden blev tvillingerne vaccineret - og Petrea blev efterfølgende syg (feber i 4 døgn, udslæt samt hævelse i baghovedet). Vi var på børneafdelingen med hende et par gange, men det var heldigvis ikke noget alvorligt. Problemet er bare at siden hun har været syg, så vil hun bare ikke have flaske. Hun skriger i vilden sky når vi prøver. Skal jeg blive ved med at prøve? Hun vil kun spise hos mig.
Storbror fik aldrig flaske, da han blev rasende når han fik den i munden!! Tvillingebroderen vil derimod gerne tage flasken. Det går også lidt langsomt med at spise grød. De har ikke helt kontrol over tungen endnu - men de er også født 6 uger for tidlig. Så jeg væbner mig med tålmodighed. Hvor hurtig lærer de det? Og hvornår har babyer egentlig kontrol over tungen?
Med venlig hilsen fra Betina