Brev:
Aftensmad og putning
18. september 2006
Alder:
5 mdr.
Aftensmad og putning
Hej Helen
Vi har Anders som bliver 5 mdr. d. 28/9. Han har igennem de sidste 14 dage fået noget grød, hvilket han spiser med stor appetit så ingen problemer der.
Mit spørgsmål går på, hvordan jeg mest hensigtsmæssigt placere hans måltider.
Ligesiden han var 4 mdr. har vi haft et fast ritual der hed, putning kl. 19-19.30 hvor han får en en flaske vælling (spiser mellem 100-150 ml). Det indførte vi for at få en blidere overgang, da vi efter en måneds lang ferie skulle fra Grønland og tilbage til Danmark.
Nu er han så begyndt at få grød og mos 2-3 gange daglig, hvor en dag oftest ser således ud:
6.30-7. vågner og ammes
8: sveskemos m. vand af kop spiser ca. 5-10 tsk.
9: lægges til formiddagslur
12: grød spiser 1 dl vand af kop og ammes efter måltidet
14: lagt til eftermiddagslur
15-16: ammes når han vågner af sin lur
18. grød spiser ca. 1 dl vand af kop
19. puttes med vælling spiser nu kun 50-100 ml
Jeg synes ikke rigtig at han får mælk nok, han har våde bleer og afføring hver 2. dag som han plejer. Men hvad siger du, hvilke foreslag har du til en evt. ændringer af dagen i forhold til madtiderne.
Helle