Brev:
12 uger - max 12 timers søvn i døgnet
19. september 2006
Alder:
3 mdr.
12 uger - max 12 timers søvn i døgnet
Hej
Jeg har en datter på 12 uger som sover meget lidt og altid har gjort det. Om natten sover hun ca. fra 21-06 uden pauser, altså 9 timer. Det er jo vældigt fint, men problemet er, at hun ikke sover ret meget i løbet i dagen. På gode dage sover hun 1½ time kort efter hun har fået morgenmad og så sover hun 3 gange ½ time i løbet af dagen, altså 12 timer i alt på et døgn. De fleste dage springer hun morgenluren over eller tager også kun ½ time der.
Jeg synes jeg har prøvet alt! Stået på lur med sutten, vugget hende, sørget for at hun lige havde fået mad, når hun blev lagt, gået med barnevognen og lagt hende forskellige steder - men intet virker! Efter ½ time er hun klar igen.
Hun er i fint nok humør, man kan se hun er træt, men hun bliver først overtræt ved 19 tiden. Men jeg kan mærke de få gange, hvor hun har sovet en længere lur, at hun har langt mere overskud til at prøve nye ting. F.eks. vendte hun sig fra mave til ryg sidste gang hun havde taget sig en ordentlig lur - det er nu 1½ uge siden og hun har ikke engang for alvor prøvet siden. Så jeg ville gerne om hun kunne sove bare 1 lur af et par timer i løbet af dagen. Har du nogen råd til hvad jeg kan gøre?
Jeg har hørt folk der ammer har haft gode erfaringer med at drikke store mængder grøn the, men Freja er flaskebarn så den kan jeg ikke bruge. Har dog tænkt over, om jeg må give hende en lille smule af det i flasken..... Ej jeg er helt på herrens mark, jeg synes bare det er så synd for hende, at hun kun er frisk et par timer om dagen.
Håber du kan hjælpe!
Sulfiden