Svar: Problemer med spisning efter sygdom
23. november 2003
Alder:
10 mdr.
Din datter skal lige vænne sig til mad igen efter at have været syg. Hun føler det sikkert også trygt og godt at få en flaske.
Du skal være opmærksom på at mælkemængden hun får ikke tager for meget plads op for den egentlige mad,- der skal stadig være plads til det der giver næring og energi.
Du må lave lidt kræsemad til hende. Sørg for at udbuddet er forskelligt og lad hende vælge fra tallerkenen. Lav retter der appelerer både til synet og smagen og sørg for at det er nemt for hende at spise (skåret i fingernemme stykker).
Fortsat held og lykke
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske