Brev:
Hvordan ligger jeg ham fra mig?
20. september 2006
Alder:
1 mdr.
Hvordan ligger jeg ham fra mig?
Hej igen Helen
Vores søn på 7 uger startede tilværelsen med udpræget mavepine efter hvert måltid.
Dette er afhjulpet (det meste, ihvertfald) via zoneterapi. Men nu har jeg et problem, som måske stammer fra da jeg gik og trøstede ham efter hvert måltid, da han havde rigtig ondt: Når han nu falder i søvn hos mig, mens han spiser er alt jo fint, men ligeså snart jeg ligger ham hen i sin lift/barnevogn/vugge vågner han og så er det ligesom om at han næsten "kommer i tanke om" at han jo havde lidt ondt i maven, og så begynder han at græde og græde igen.
Det er nu sådan, at jeg altid sidder/går rundt med ham i ca. 1 time efter hvert måltid for at være sikker på at han sover tungt nok til at jeg kan ligge ham hen. Faktisk sidder jeg og skriver dette med een hånd......
Er der en speciel rutine jeg ikke kender til eller har du nogle gode råd?
Jeg skrev desuden tidligere til dig om manglende afføring, og du rådede mig til at anvende laktulose. Han har fået laktulose i 4 dage nu, men han har ikke haft afføring endnu (det er nu 12 dage! siden vi sidst så noget brunt i bleen). Han "trykker" meget ihærdigt lyder det som, men der sker intet.....
Mange hilsner,
Mette