Brev:
Vil ikke spise i dagplejen
20. september 2006
Alder:
10 mdr.
Vil ikke spise i dagplejen
Hej igen Helen
Du må undskylde, jeg skriver så meget, men det her dagplejestart er altså bare svært for mig. Jeg har så mange spørgsmål, som jeg ikke kan få svar på og støtte i, da dagplejemoren er ny opstartet, så hun er ligeså "grøn" som jeg.
Denne gang går mit spørgsmål på, hvor lang tid der går, før jeg kan forvente at Benjamin vil spise hos dagplejemoren? Jeg har hørt fra de andre i min mødregruppe, at det skulle være meget normalt, at de "sultestrækker" lidt, lige når de er startet, fordi alt er nyt og de først skal være trygge ved dagplejeren.
Benjamin har skullet spise der i hvert fald en gang om dagen i de sidste otte dage. Flasken tager han kun halvdelen af, hvad han plejer og hans yndlingsgrød også kun halvdelen (1/2 dl). Rugbrøden var der i dag kun spist fire stykker af og da vi kom hjem grov åd han for at sige det mildt, så han var altså sulten.
Jeg laver selv maden til ham og giver ham med, så det er det han er vant til, så det kan ikke være maden, han ikke vil have.
En anden ting er også, at han er blevet MEGET urolig om natten, vågner tit (gerne 10 gange på en nat) pga. han har tabt sutten og bliver meget ulykkelig og det er kun mor der dur. Tror du det er fordi den dagplejestart tager lidt på ham og han måske drømmer om, at jeg er væk fra ham?
Tak for alle de super gode råd!!! :-)
Mange knuser herfra
Camilla