Svar: Vil ikke spise i dagplejen
20. september 2006
Alder:
10 mdr.
Kære Camilla
En brevkasse er jo til for at man kan få svar på sine spørgsmål:o) og det er altså rigtig svært for mange, med indkøring i pasning.
Det er svært både for mor og barn, hvilket Benjamin jo er et tydeligt bevis på. Han reagerer ved ikke at spise så meget, det er uvant at sidde og spise med en "fremmed dame", hvilket det jo er. Men det kommer igen og det er kun godt at han reagerer, - det må du se som et sundhedstegn.
Jeg kan desværre ikke sætte tid på, igen er børn jo forskellige, men han er jo lidt privilegeret den lille fyr, fordi dagplejeren kun har ham at hellige sig og give fuld opmærksomhed, så de lærer hurtigt hinanden at kende.
Det er helt normalt at børn i indkøringsfasen drømmer meget mere og sover mere uroligt. Det bedste du kan gøre er at vurdere, hvorvidt han bare "snakker i søvne" og du derfor skal lade ham ligge og selv finde roen, evt. bare en beroligende hånd og et stille "syyyy", så hans underbevidsthed fornemmer at du er der. Eller om han græder og er utryg i sin drøm og har brug for at blive taget op og trøstet.
Det er en fase og det skal nok ændre sig. Tiden arbejder for jer begge:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske