Brev:
Soverytme 9 måneder
20. september 2006
Alder:
9 mdr.
Soverytme 9 måneder
Hej
Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber, at du kan hjælpe mig med. Min søn på snart 9 mdr, har pludselig lavet vældig om på hans soverytme. Han plejer at stå op omkring kl 7 om morgenen - få en lur på 1 1/2 time om formiddagen og hvis jeg er heldig en lur af 1 time eller 2 af halve timer om eftermiddagen - han har aldrig været den, der har sovet meget. Herefter plejer han at blive puttet omkring kl 19.30 - 19.45 om aftenen.
Men nu har han pludselig lavet om på det. Han står op allerede kl 5. 45 om morgenen - er så allerede træt kl 7. 30, hvor han sover en time. igen kl. 11 putter jeg ham ud, hvor han sover 1 1/2 time og så igen kl 15. 15 bliver han puttet, hvor han sover en god time. Om aftenen er han allerede træt lidt i syv, og bliver puttet lidt over syv.
Men så om natten, hvor han kun plejer at vågne én gang ved en 3-4 tiden og blive ammet, vågner han nu allerede kl 1 og igen et par gange i løbet af natten, hvor han skal puttes igen. Jeg er holdt ved kun at amme ham én gang om natten, og det er den første gang, hvor han vågner.
Hvordan kan det være, at han sådan har lavet om på det - der er ikke blevet ændret noget i hans kost, det eneste, som er ændret en smule er, at han er blevet rigtig dygtig til at sætte sig op.
Håber at du kan hjælpe mig, da jeg efterhånden er lidt træt af den ringe nattesøvn.
Med venlig hilsen
Lone