Brev:
Misundelig på far
20. september 2006
Alder:
9 mdr.
Misundelig på far
Hej igen Helen
Har et noget ømfindtligt problem som går mig meget på. Det hele går ud på at jeg i bund og grund er misundelig på det forhold min kæreste har til vores søn på snart 9 mdr. Jeg er helt flov over at skrive om det.
Min fornuft fortæller mig godt nok at vores søn holder lige så meget af mig, og at årsagen til dels er, at jeg hele tiden er der, som en skygge - det er der ikke noget spændende i.
En anden fornuftig forklaring er, at det for det meste er mig der står for de praktiske ting derhjemme, mens min kæreste aflaster mig ved at være sammen med vores søn. Derved får de meget kvalitetstid, hvorimod der altid dukker en praktisk ting op, når jeg skal være sammen med ham.
Der er også altid sjov og gang i den når far er til stede - fedt!
Jeg ved også godt, at vi har det rigtigt godt sammen, når det bare er ham og mig, alene. Jeg er godt klar over at det vil skifte imellem at være perioder med mor-syge og far-syge. Men det er ikke altid at fornuften vinder over følelserne.. Jeg bliver faktisk såret når jeg overhovedet ikke kan bruges efter faderen kommer hjem. Jeg kan ikke trøste, han vil kun være hos sin far, han græder når han går ud af rummet (hvilket han aldrig gør når jeg går).
I kraft af hans alder burde han være rigtig mor-syg og hige efter at være sammen med mig.. Men nej, det er faderen han er syg efter. Så er det jeg tænker "hvad har jeg gjort forkert?" Har jeg ikke givet ham tryghed og opmærksomhed nok eller..?
Det er bestemt ikke fordi jeg ikke under min kæreste at have et super godt forhold til sin søn. Tværtimod har jeg meget bevidst ladet ham gøre mange ting for at blive dus med ham.. Måske har jeg jeg overladt for meget af det sjove og hyggelige til ham og selv påtaget mig for mange sure pligter..
Jeg håber ikke jeg lyder som et brokkehoved. Jeg er bare lidt frustreret og ked af det. Føler at jeg ikke slår til som mor.. En rigtig grim følelse.
Ved ikke hvad jeg spørger dig til råds om. Håber nok bare at høre nogle beroligende ord :)
Hilsen Anne