Brev:
5½ måned spiser kun i søvne
20. september 2006
Alder:
5 mdr.
5½  måned spiser kun i søvne
Hej
Vi har en dejlig datter på 5½ måned. De første 2 måneder blev hun ammet, men nægtede så pludselig brystet. Vi gik i gang med sutteflasken, men med blandet succes - hun spiser ikke ret meget. Det jo ulempen ved flasken - man fokuserer nu pludselig på milliliter.
Hun har aldrig været begejstret for sutteflasken og nægter kategorisk at tage den i vågen tilstand - sådan har det været i næsten 3 måneder nu. Den eneste måde hun vil tage sutteflasken på, er når hun sover. Så bytter vi sutten ud med sutteflaske og så tager hun fat - nogle gange drikker hun 40/50 ml. andre gange 150 ml.
Hun er meget følsom når hun sutter og den mindste forstyrrelse så går måltidet i stå (hun vågner). ...
...
Vi har prøvet utallige typer mme i flasken med samme trælse resultat (NAN1, Blå og grøn allomin).
Nogle dage får hun 600/700 ml. på denne sovende måde andre gange kun 300 ml. og det er jo langt fra nok. Heldigvis er hun ved at kunne håndtere skemad (grød og frugtmos), men her svinger det også, hvor meget hun får.
Vi prøver lige nu med 2/3 skemåltider om dagen (morgen, middag og aften) samtidig tilbyder vi mme eller vand af kop - nogle gange drikker hun, andre gange ikke.
- Hvordan kommer vi ud af rytmen med, at hun kun tager flasken i søvne?
De fleste dage virker hun trivelig, men vi kan godt mærke humørforskelle, hvis hun ikke har spist (nok).
Venlig hilsen
Søvnspiserne...