Svar: Er begyndte at tage korte lure
21. september 2006
Alder:
10 mdr.
Kære Mor
De fleste børn skal være mellem 12 og 18 måneder før de kan nøjes med en lur dagligt. Men der er jo aldrig regler uden undtagelser og måske hører jeres datter til der. Der sker ikke noget ved at I forsøger om en lidt længere middagslur er passende. Forsøg det og hvis hun bliver for træt, så må I tilbage til de to lure.
Det lyder som en udmærket idé at forsøge at putte hende indendøre, hvis I mener støjen kan have en årsag. Hun sover jo tilsyneladende godt i sin seng om natten, så måske hun også vil gøre det om dagen. Sørg for at lufte godt ud i rummet inden hun bliver lagt til at sove, så indeklimaet er frisk at sove i.
Børn skal faktisk være ret gamle før de helt kan undvære at komme ind til forældrene tidlig morgen. Måske kan du huske fra dig selv, hvordan du vågnede og travede ind med puden under armen til mor og far og hvor hyggeligt det var?
I stedet for en flaske om natten (det kræver jo også ekstra arbejde for jer forældre og dermed unødig opvågning) så kunne I måske forsøge med en kop vand. Hvis vand ikke duer, så prøv i første omgang med en kop mælk som så bliver skiftet ud med vand i løbet af den næste måneds tid.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske