Svar: Gul Allomin for at mætte til natten
22. september 2006
Alder:
2 mdr.
Kære D.G.
Som udgangspunkt kan det være en udmærket idé at forsøge med den gule allomin, som er lavet med rismel og derfor ifølge producenten skulle kunne mætte lidt mere.
Det kan dog være problematisk at give 3 forskellige slags mælk og det er ikke sikkert at din drengs mave kan tåle det. Du kan forsøge, men du kan godt risikere at maven går i hårdknude.
Det er rigtigt at det er praktisk med erstatning i brik. Du må derfor opveje, hvor meget det drejer sig om. Hvis det er dagligt at din dreng skal skifte mellem brystmælk, nan og allomin, så synes jeg det lyder voldsomt for hans lille mave. Men hvis det er en gang eller to om måneden, hvor det er aktuelt og det kun er en enkelt flaske, så må du forsøge det.
Fortsat held og lykke med ham. Håber I finder en løsning:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske