Brev:
Amning og weekendtur
22. september 2006
Alder:
8 mdr.
Amning og weekendtur
Kære Helen
Jeg ammer stadig min datter på snart 8 mdr. Hun er begyndt at tage mere og mere skemad, trods startvanskeligheder, men vi nyder begge amningerne og hygger med det - hun bliver ammet 3 - 4 gange i døgnet: tidlig morgen, efter frokost, eftermiddag og inden puttetid.
Jeg har bestemt mig for at amme til hun er 9 mdr og evt lidt længere hvis vi begge fortsat nyder det. Har læst at det er godt at amme til de er et år, så har egentlig lidt bekymringer omkring at stoppe der! Men jeg tror også det vil være godt for vores lille familie (hun er vores første), hvis jeg kan komme lidt hjemmefra af og til, og måske vende hjem med fornyet energi! - selv om jeg ikke ved om jeg overhovedet vil gøre det. Hold da op hvor er jeg bare blevet den bekymrede MOR, som jeg sådan har bebrejdet, inden jeg selv fik barn!!
Jeg er begyndt til gymnastik en gang om ugen, hvor far må putte - og amningen erstattes med vælling. Det er hun dog ikke meget for, så jeg overvejer at stoppe med gymnastik, og starte igen, når jeg ikke ammer så meget. Har du andre gode forslag til løsning af problemet?
Mit andet spørgsmål drejer sig om en weekendtur, vi har fået i gave, og som skal bruges inden Januar 07. Farmor har lovet at passe hende. Det drejer sig om tiden fra lørdag eftermiddag til søndag middag. Men jeg ammer jo endnu og kan ikke helt finde ud af om det er en god ide. Min kæreste vil meget gerne, men jeg kan mærke, at jeg ikke har den samme lyst til en kæresteweekend lige nu (selv om jeg godt ved at vi begge vil have godt af det :-)!
Problemet består også i at farmor meget sjældent kommer og ser til os, noget vi egentlig er meget skuffede over, og jeg ved ikke, hvordan vores datter vil reagere på det. Farmor er rigtig god til børn, men hvordan vil en pige på 9 mdr reagere på at blive passet af en hun ikke kender særlig godt?
Måske skal vi lade mormor passe, som hun ser hver uge, men så lukker vi også af for farmor, som nu endelig har budt sig ind!!
Hmm - den anden del er selvfølgelig amningen. Kan jeg bare lade værre med at amme i den periode, eller hvad kan jeg gøre.
Tak for en god brevkasse
Hilsen MOR