Brev:
Tænder? - 10 mdr.
22. september 2006
Alder:
10 mdr.
Tænder? - 10 mdr.
Hej Helen
Efter 4 dage med urolig søvn og meget piveri begynder vi nu at undre os. Ida er nu 10 mdr og har stadig ingen tænder. De sidste 4 dage har hun nu vist tegn på, at der kunne være nogle på vej.
Hun er ind imellem ret pivet, sutter på fingrene, hvilket hun ikke plejer at gøre, savler mere og sover meget uroligt om natten med megen gråd og mange opvågninger. Natten til tirsdag gav vi hende panodil, da vi var sikre på, at der ville være en tand dagen efter. Efter panodilen sov hun fint resten af natten. Der kom dog ingen tand, og dagen og natten efter fortsatte på samme måde (hun er hjemme, da vuggeren strejker).
Onsdag ringede jeg til lægen og fik Dolodent. Det virker også, synes jeg, men der er stadig intet tegn på tænder. Ingen røde gummer eller noget. Lægen sagde i morges, at det godt kunne tage "nogle dage", og at vi kunne supplere dolodenten med panodil, så hun fik noget søvn (Dolodenten virker ikke så længe og hun vågner stadig meget).
Men jeg er stadig i tvivl, om det er tænder. Hvor lang tid kan det tage? Altså ikke i gennemsnit, men det længste forløb, man kan forestille sig. Ida tager sig jo god tid om tingene, så det er måske også det, der er på spil her:-)
Hilsen mor til stadig tandløse Ida