Svar: Våde bleer og amning,søvn
22. september 2006
Alder:
4 mdr.
Hej med dig
Jeg tror bestemt ikke at der er noget du har overset. Men hvis du synes han virker tørstig og han afviser brystet - hvorfor prøver du så ikke at give ham lidt vand? Det er jo sådan set lige meget om han kun tager 10ml, så har han jo taget lidt, og så har du måske ro i sjælen:o)
Du kan ikke regne med en stor tisseble efter 2 timer. Jeg vil umiddelbart sige efter 4 timer. Det ville svare til at du skiftede ham 6 gange i døgnet og det ville være okay.
Din menstruation kan godt spille ind på smagen af mælken og det kan faktisk gøre at han netop studser lidt og måske afviser brystet. Hvis han så egentlig gerne vil have mælk, så spiser han alligevel og accepterer så den ændrede smag.
Casper kan sagtens have et stort suttebehov, men så er det jo godt at sutten er opfundet. Måske skulle I ønske jer en sutteklud af farmor - man kan få rigtigt mange søde og man kan også lave en selv. En sutteklud kan være rigtig god for ham at putte med og kan indgå som en del af putteritualet.
En tur i byen skal der være plads til og det kan godt være at Casper blev lidt overtræt og det var for meget at være igang i 2½ time - men det har han altså ikke taget skade af. Og Caspers mor har også brug for at opleve noget andet end de samme fire vægge og at se storebror i aktion andre steder:o)
Caspers gråd, som er mere eller mindre i søvne tror jeg helt bestemt skyldes drømme. Det er helt normalt og det lyder som den helt rigtige måde du tackler det på. Så du fortsætter bare i samme stil.
Ha´en fortsat god weekend:o) Også et knus til dig.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske