Brev:
Svedeture og grøn afføring, 4 måneder
23. september 2006
Alder:
4 mdr.
Svedeture og grøn afføring, 4 måneder
Kære Helen
Tak for en god brevkasse.
Min datter er godt 4 mdr og hun trives. Hun bliver udelukkende ammet og ser ud til stadig at få nok på denne måde. Hun vejer nu knap 8 kg og måler 68 cm.
Hun er opmærksom, aktiv og meget social. Dog er der et par ting, der bekymrer mig.
Hun har altid været meget varm, men indenfor de sidste 2 uger er hun begyndt at svede virkelig meget, når hun ammes. Små sveddråber pibler frem først i panden og hovedbunden, dernæst i resten af ansigtet og på kroppen. Nogle gange er jeg nødt til at tørre hende, når hun har spist. Hun virker ikke til at være det midste generet af det. Der har ikke været nogle ydre temperatur-ændringer i den periode.
Er der grund til bekymring?
En anden ting er hendes afføring. Hun har stort set altid grøn afføring. Nu har jeg læst, at det kan være pga meget jern. Er det noget, vi skal være mere opmærksomme på? Kan hun få for meget jern? Er der andre grunde til grøn afføring? Jeg tager ikke ekstra jern, men en almindelig multi-vitaminpille, som selvfølgelig også indeholder jern. Ellers spiser jeg almindeligt varieret.
På forhånd tak.
Mange hilsner Rikke