Brev:
Næsten 8 måneder og kost
23. september 2006
Alder:
8 mdr.
Næsten 8 måneder og kost
Hej Helen
Vores datter er rigtig godt i gang med at spise skemad. Hun spiser selv med egen ske, vi hjælper hende med, at få mad på skeen, men hun tager den selv fra bordet og fører den til munden. Hendes mad er groft moset med en gaffel, hun tygger godt og spiser "ryttere" af rugbrød med smørreost, leverpostej, avokadosmørrepålæg osv. Ligeledes spiser hun ryttere af banan, avokado og modne pærer - og en smule bær. Hun er meget interesseret i vores mad og hvis hun kan komme af sted med det rækker hun gerne ud efter vores.... prøve smager også vores mad.
Hvor store stykker mad og hvor "hård" mad kan hun spise/tygge med den alder hun har - hvis der da er noget generelt man kan sige om det?
Hvornår må hun få en pasta skrue at bide af og hvad kan man bruge som alternativ til brødskorpen til at bide af?
Med venlig hilsen - og tak fra
Camilla