Brev:
Når vi ikke sover hjemme
23. september 2006
Alder:
8 mdr.
Når vi ikke sover hjemme
Kære Helen
Er det rigtigt, at der kan opstå problemer, når et barn mellem 8 og 10 mdr ikke sover hjemme? Jeg har hørt at sove mønstreret kan blive ødelagt, og at det kan tage lang tid at rette op på igen!!
Min datter og jeg sover af og til hos mormor og morfar, da de ikke bor i byen. (Min datter er knap 8 mdr). Desværre synes jeg ikke hun sover ret godt, når vi er der - weekendseng enten på mit værelse eller et ved siden af (normalt sover hun på eget værelse). Hun vågner flere gange om natten end normalt, og jeg synes det tager tid at få rettet op på igen, når vi kommer hjem.
Er det bedre at tage på endagsture, eller er det noget hun skal lære?
Vi tænker også på at tage en uge sydpå, når hun er knap 10 mdr, men hvis jeg skal døje med at få hende til at sove i lang tid efterfølgende, ved jeg ikke om det er umagen værd (når hun ikke sover, får jeg jo heller ikke meget søvn:-)) - hvad ved du?
- Godt at jeg endelig fik meldt mig ind i din brevkasse
Kærlig hilsen
Krudtuglens mor