Svar: Jerndråber - hvad skal jeg vælge?
24. september 2006
Alder:
6 mdr.
Kære K
Det er korrekt at jerndråberne fra Medic Team hører under betegnelsen kosttilskud. Derfor anbefaler sundhedsstyrelsen de dråber der hedder Glycifer.
Det er dog også korrekt at dråberne fra Medic Team er smagsneutrale, hvor Glycifer smager af jern. Der er således nogle børn som næsten kaster op af jerndråber på grund af smagen.
De smagsneutrale jerndråber skulle ifølge Medic Team være fuldt ud ligeså virksomme og så skulle de tilmed være uden parabener.
Så skal jeg råde dig ud fra sundhedsstyrelsens retningslinier, så bør du købe Glycifer. Men det er dit valg:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske