Brev:
Min dreng oplevede far have insulinchok
21. november 2003
Alder:
8 år, 6 mdr.
Min dreng oplevede far have insulinchok
Jeg har to drenge på henholdsvis 7 og 10 år.
Samkvemmet er et såkaldt 9-5 samvær, hvor de 5 dage er hos faren.
I torsdags sender jeg drengene på samvær hos faren. Fredag ringer den store af drengene, at hans far er mærkelig. Jeg cykler derom (faren bor 3 min. kørsel fra mig). Faren har fået et insulinchok, og jeg giver ham mælk samt ringer efter en ambulance. Faren når dog at komme til sig selv, og jeg bliver gennet ud af hans hjem, efter at han har prøvet at fortælle drengen, at han bare drømte.
Jeg siger til drengen hvad det er og at det var flot at han ringede efter mig.
Jeg ringer til faren om aftenen og taler med dennes samlever, der siger, at det har de talt med drengen om.
Efter samvær kommer drengene hjem, og om aftenen i en stille stund spørger jeg til den forskrækkelse han har fået. Han fortæller at han har ondt i maven over det.
Jeg forklarer igen drengen at det var rigtig flot gjort, og at han skal ringe 112, hvis det sker en dag og jeg ikke er ved telefonen. Drengen virker nu meget knuget og vil ikke i skole, og hans far ringer stort set hver dag siden hjemkomst.
Jeg hr nu nægtet faren at tale med drengen før han har det bedre.
Mit spørgsmål er egentlig hvor jeg henvender mig når jeg ikke selv magter at nå ind drengen? Jeg føler han er meget splittet mellem det hans far siger og det jeg siger.
Jeg håber der er en professionel der kan hjælpe mig med, hvordan jeg verbalt kan nå ham eller vedkommende kan.
På forhånd tak.