Brev:
Sove på eget værelse?
24. september 2006
Alder:
8 mdr.
Sove på eget værelse?
Hej Helen
Min søn Kalle er nu 8 måneder og indtil for en uge siden har jeg puttet ham, ved at amme ham i søvn om aftenen. Men så blev det for meget. Det hele trappede ligesom op til, at jeg en aften lå med ham i sengen i næsten 2 timer og han kunne simpelthen ikke falde til ro. Han vendte og drejede sig og ville virkeligt gerne sove alene, men det var som om at han ikke kunne koncentrere sig om at sove med mig ved siden af.
Så jeg følte faktisk at jeg gjorde min søn en bjørnetjeneste ved ikke at være lidt konsekvent.
Efter at have læst i Lola Hansens bog "En håndsrækning til Familien Danmark" har min mand nu taget over og står suverænt for Kalles putning. Efter et par enkelte grædeture putter Kalle sig nu gladeligt til natten!! Jeg føler mig helt arbejdsløs om aftenen. Dejligt!!
Så er det at vi er kommet til natten, hvor Kalle så stadig vågner jævnligt og putter og sutter ved mig det meste af natten. Og jeg har super meget brug for at få en ordenlig døgnrytme igen!
Hvordan får vi Kalle vænnet af med at sutte ved mig? Er det for tidligt? Og kan vi putte ham ind på sit eget værelse nu?
Han spiser rigtig godt og varieret om dagen og har gjort det siden han var 5 måneder gammel, så jeg er ret sikker på at ikke han er sulten eller tørstig!
Vi har lige været til barnedåb i weekenden, hvor han blev puttet i et fremmet værelse uden det mindste klynkeri eller brok.
Jeg glæder mig til at høre dit svar!
De bedste hilsner herfra..