Brev:
Lære at tage en flaske
26. september 2006
Alder:
4 mdr.
Lære at tage en flaske
Kære sundhedsplejerske
Jeg har efterhånden spurgt et par gange om løst og fast og har været rigtig glad for de svar jeg har fået.
Min datter er nu 4 måneder og jeg har for længe siden optimistisk planlagt at gå i teateret om 14 dage. Far er hjemme, og planen var så at give hende en flaske mme, da jeg nok er væk i ca. 6 timer fra kl. 17 til midnat. Jeg plejer at amme kl. 19 og omkring midnat.
For et par dage siden var jeg væk i 3 timer om formiddagen og metoden blev prøvet af - bestemt uden held! Hun er ikke vandt til at få andet end bryst.
Mit spørgsmål er så om det overhovedet er realistisk at lære hende at tage en flaske i løbet af 14 dage og i givet fald hvordan? Jeg har læst i et af dine svar at det med alderen bliver svære at introducere en flaske, så er det måske for sent.
Jeg kunne godt tænke mig så småt at introducere lidt skemad, men det kan vel næppe i løbet af 14 dage blive i så store portioner at det mætter hende, og er det for meget nyt at blande sammen; skemad og flaske?
Mange hilsner
Tine